1)蝦名玲子:クライシス・緊急事態リスクコミュニケーション(CERC):危機下において人々の命と健康を守るための原則と戦略.大修館書店,2020
2)リチャード・セイラー,他(著),遠藤真美(訳):実践行動経済学.日経BP社,2009
3)環境省ナッジPT(プラチナ):ナッジ等の行動インサイトの活用を通じた行動変容の促進について.令和元年12月26日 http://www.env.go.jp/earth/ondanka/nudge/renrakukai14/mat_02-1-1.pdf
4)The Behavioural Insights Team:EAST Four simple ways to apply behavioural insights. http://www.behaviouralinsights.co.uk/wp-content/uploads/2015/07/BIT-Publication-EAST_FA_WEB.pdf
5)Judah G, et al:Experimental pretesting of hand-washing interventions in a natural setting. Am J Public Health 99 Suppl 2:S405-11, 2009
6)Milkman KL, et al:Using implementation intentions prompts to enhance influenza vaccination rates. Proc Natl Acad Sci U S A 108:10415-10420, 2011
7)Alter AL, et al:Uniting the Tribes of Fluency to Form a Metacognitive Nation. Personality and Social Psychology Review 13:219-235, 2009 https://web.archive.org/web/20160426075912/ http://pages.stern.nyu.edu/~aalter/tribes.pdf
8)日本経済新聞:患者情報すぐに共有,ミス防止 香川県の医療機関で.2021年6月29日 https://www.nikkei.com/article/DGXZQOCC287TH0Y1A620C2000000/
9)東京都福祉保健局:新型コロナウイルス感染症にかかる相談窓口について.https://www.fukushihoken.metro.tokyo.lg.jp/iryo/kansen/coronasodan.html