1)Frances Westley et al: Tipping Toward Sustainability; Emerging Pathways of Transformation. AMBIO 40(7): 762-780, 2011
2)C. K. プラハラード,V. ラマスワミ,2004/有賀裕子(訳):価値共創の未来へ─顧客と企業のco-creation.ランダムハウス講談社,2004
3)Vargo SL,Lusch RF: Evolving to a New Dominant Logic for Marketing. Journal of Marketing 68(1): 1-17, 2004
4)井上崇道,村松潤一(編著):サービス・ドミナント・ロジック─マーケティング研究への新たな視座.同文舘出版,2010
5)松下博宣:創造するリーダーシップとチーム医療.p25,日本医療企画,2010
6)長谷川敏彦:医療安全再考(後編)─まだ来ぬ革命,求められるニューマネジメント革命.病院 72(9):728-733,2013
7)藤森敏雄:全国調査からみた医療法人の経営戦略.p56,創成社,2013
8)ヘンリー・チェスブロウ:オープン・サービス・イノベーション─生活者視点から,成長と競争力のあるビジネスを創造する.阪急コミュニケーションズ,2012
9)Chandler JD, Vargo SL: Contextualization and value-in-context; How context frames exchange. Marketing Theory 11(1): 35-49, 2011
10)Hironobu Matsushita, Kyoichi Kijima: Value-in-context of Healthcare; What Human Factors Differentiate Value of Nursing Services?Proceedings of the 2013 Forum, 2013
11)パウロ・フレイレ,1968/三砂ちづる(訳):新訳─被抑圧者の教育学.亜紀書房,2011
12)Laschinger HK, Havens DS: The effect of workplace empowerment on staff nurses'occupational mental health and work effectiveness. Journal of Nursing Administration 27(6): 42-50, 1997
13)田渕典子,松下博宣:職務満足度におけるエンパワメントの位置づけ.第15回日本医療マネジメント学会学術総会,2013
14)Wais E: Trained Incapacity; Thorstein Veblen and Kenneth Burke. The Journal of the Kenneth Burke Society 2(1): 2005