1)福島 統:医学教育のあたらしい流れ.慈恵医大誌125:39-50,2010
2)Physicians for the twenty-first century. The GPEP report:report of the panel on the general professional education of the physician and college preparation for medicine. J Med Educ 59:1-208, 1984
3)Tomorrow's Doctors. Recommendations on undergraduate medical education. General Medical Council, UK, 1993
4)モデル・コア・カリキュラム改訂に関する連絡調整委員会:医学教育モデル・コア・カリキュラム,令和4年度改訂版. https://www.mext.go.jp/content/20230207-mxt_igaku-000026049_00001.pdf(accessed 26 Jan 2024)
5)小西靖彦:【Making of医学教育モデル・コア・カリキュラム】医学教育モデル・コア・カリキュラム(令和4年度版),改訂の概要(解説).医学教育54:134-141,2023
6)Dent JA, Harden RM:Practical guide for medical teachers, 2nd edition. Elsevier, Edinburgh, 2005
7)Harden RM, Laidlaw JM(著),大西弘高,他(翻訳):医学教育を学び始める人のために.篠原出版新社,2013,pp 45-73
8)厚生労働省:医学部の臨床実習において実施可能な医行為の研究.2018年7月 https://www.mhlw.go.jp/stf/newpage_00754.htmlhttps://www.mhlw.go.jp/content/10803000/000341168.pdf(accessed 26 Jan 2024)