1)Barrows HS, Tamblyn RM:Problem based learning:An application to medical education, 1st ed, pp1-19, Springer Publishing Company, New York, 1980
2)Higgs J, Jones AM:Clinical Reasoning in the Health Professions, 2nd ed, pp3-14, Butterworth Heinemann, Oxford, 2000
3)Terry W, Higgs J:Educational programs to develop clinical reasoning skills. Aust J Physiother 39:47-51, 1993
4)内山 靖,他:理学療法教育における実践能力を高めるカリキュラム.PTジャーナル 39:19-129,2005
5)伴 信太郎,他(監訳):臨床の場で効果的に教える:教育というコミュニケーション,pp41-46,南山堂,2002
6)河西理恵,他:理学療法教育におけるPBL(Problem-Based-Learning)の学習の効果:PBLと講義型授業における短期学習効果の比較.理学療法科学 21:143-150,2006
7)河西理恵:クリニカルリーズニング能力を高める教育アプローチ:理学療法士養成課程におけるPBL(Problem-based-learning)の導入.徒手的理学療法 6:3-9,2006
8)Vernon DT, Blake RL:Does problem-based learning work? A meta-analysis of evaluative research. Acad Med 68:550-563, 1993
9)Nendaz MR, Tekian A:Assessment in problem-based learning medical schools:A literature review. Teach Learn Med 11:232-243, 1999
10)Albanese AM, Mitchell S:Problem-based learning:A review of literature on its outcomes and implementation issues. Acad Med 68:52-81, 1993
11)Saarinen-Rahiika H, Binkley MJ:Problem-based learning in physical therapy:A review of the literature and overview of the McMaster University experience. Phys Ther 78:195-211, 1998
12)堀 有行,他:従来型カリキュラムへのPBLチュートリアル導入が臨床実習にもたらした効果.医学教育 34:403-412,2003
13)Sugimoto Y:An introduction to Japanese society, 1st ed. pp1-27, Cambridge University Press, Edinburgh, 1997
14)上硲俊法,他:学生,教員から見たチュートリアル教育の効果と問題点.医学教育 33:239-246,2002