1)Cruess SR, et al:Professionalism for medicine:opportunities and obligations. Med J Aust 177:208-211, 2002
2)The Royal College of Physicians and Surgeions of Canada:Can MEDS 2015:Skills for the new millennium:report of the societal needs working group. http://canmeds.royalcollege.ca/en/framework(2017年3月1日閲覧)
3)Arnold L, et al:What is medical professionalism? in Stern DT(ed):Measuring medical professionalism. Oxford university press, New York, 2005
4)American Physical Therapy Association:Professionalism. http://www.apta.org/Professionalism(2017年3月1日閲覧)
5)山本武志,他:医療プロフェッショナル概念の検討.北海道大学大学院教育学研究院紀要126:1-18,2016
6)芳野 純,他:自立した理学療法士が獲得すべき能力に関する質的研究.理学療法学37:410-416,2010
7)伴信太郎:臨床能力とは何か.理学療法学33:165-169,2006
8)Swanwick T:Understanding Medical Education:Evidence, Theory and Practice, 2nd Edition. Wiley-Blackwell, New Jersey, 2013
9)三宮真智子:メタ認知—学習力を支える高次認知機能.北大路書房,2008
10)藤沼康樹:省察的実践家入門(第1回)—省察的実践家(reflective practitioner)とは何か 総論.日プライマリケア連会誌33:215-217,2010
11)Tolsgaard MG, et al:Collaborative learning of clinical skills in health professions education:the why, how, when and for whom. Med Educ 50:69-78, 2016
12)芳野 純,他:医療施設における理学療法士の継続教育の現状.理療科25:55-60,2010
13)朝倉智之,他:群馬大学医学部保健学科理学療法学専攻卒業生の卒後継続教育の現状と課題.群馬保健学紀要34:1-11,2013