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文献詳細

雑誌文献

理学療法ジャーナル57巻1号

2023年01月発行

文献概要

特集 多様化する急性期理学療法

—Topics—急性期病院でのゲーミフィケーション応用の可能性

著者: 澤龍一1 齊藤正和1

所属機関: 1順天堂大学保健医療学部理学療法学科

ページ範囲:P.70 - P.73

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Point

●ゲーミフィケーションとは「モチベーションの向上」と「継続性の促進」を促すデザイン手法の一つである

●アクティブビデオゲームを活用した運動療法の有用性検証が研究ベースで進んでいる

●入院関連能力低下を予防するためにはリスクを考慮したうえで身体活動を促す必要があり,アクティブビデオゲームを応用できる可能性を模索中である

参考文献

1)Koivisto J, et al:Gamification for older adults:a systematic literature review. The Gerontologist 2020;61:e360-e372. doi:10.1093/geront/gnaa047
2)Bonnechère B, et al:The use of commercial video games in rehabilitation:a systematic review. Int J Rehabil Res 2016;39:277-290
3)Sawa R, et al:The potential application of commercially available active video games to cardiac rehabilitation:scoping review. JMIR Serious Games 2022;10:e31974. doi:10.2196/31974
4)Covinsky KE, et al:Hospitalization-associated disability:“She was probably able to ambulate, but I'm not sure”. JAMA 2011;306:1782-1793
5)Brown CJ, et al:The underrecognized epidemic of low mobility during hospitalization of older adults. J Am Geriatr Soc 2009;57:1660-1665
6)Callen BL, et al:Frequency of hallway ambulation by hospitalized older adults on medical units of an academic hospital. Geriatr Nurs 2004;25:212-217
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8)Cuevas-Lara C, et al:Effects of game-based interventions on functional capacity in acutely hospitalised older adults:results of an open-label non-randomised clinical trial. Age Ageing 2022;51:afab247. doi:10.1093/ageing/afab247

掲載誌情報

出版社:株式会社医学書院

電子版ISSN:1882-1359

印刷版ISSN:0915-0552

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